Periodontoloji - Diş Eti Hastalıkları

Diyarbakır Diş Taşı Temizliği

White Dental Clinic Diyarbakırda diş taşı temizliği ile diş lekelerinden kurtulun!

DiÅŸ eti hastalığı daha çok diÅŸler üzerinde biriken bakteri plağı nedeniyle oluÅŸan iltihabi bir hastalıktır. SaÄŸlıklı diÅŸ eti açık pembe renkli, mat, sert kıvamlıdır, diÅŸ yüzeyinde bıçak sırtı gibi sonlanır ve fırçalama sırasında kanamaz. Periodontal hastalıklar, büyük bir oranda önlenebilen ve kontrol altına alınabilen hastalıklardır. Tedavi; iyi ağız hijyeninin saÄŸlanmasına, doÄŸru ve erken tanıya ve doÄŸru tedavi yaklaşımlarına baÄŸlıdır. Bu nedenle hem hastanın hem de hekimin tedaviye aktif olarak katılımı gerekir.

Diş eti iltihabı belirtileri nelerdir?

• DiÅŸ etlerinde hassasiyet, kızarıklık ve ÅŸiÅŸlikler

• Beyaz renkli iltihabi oluÅŸumlar

• DiÅŸlerin fırçalanması veya diÅŸ ipi kullanımı esnasında kanama

• DiÅŸ eti çekilmesi

• DiÅŸlerde gevÅŸeklik (sallanma)

• KonuÅŸma ve çiÄŸneme sırasında aÄŸrı

• Sıcak ve soÄŸuk besinlere karşı aşırı hassasiyet

• Ağız kokusu

Diyarbakır-Diş Taşı

Diş taşı temizliği ağrılı bir işlem midir ?

DiÅŸtaşı temizliÄŸi aÄŸrılı bir iÅŸlem deÄŸildir. Ä°ÅŸlem sırasında titreÅŸimli cihazlar ile diÅŸ taÅŸları diÅŸ yüzeyinden uzaklaÅŸtırılır. Bu iÅŸlem sırasında hastanın cihazın titreÅŸimini hissetmesi normaldir. Ancak diÅŸlerinde hassasiyet sorunu olan hastalarda lokal anesteziler kullanılarak da iÅŸlem gerçekleÅŸtirilebilir. DiÅŸtaşı temizliÄŸi yapıldıktan sonra bir süre diÅŸ hassasiyeti oluÅŸabilir.

Diş taşı temizlenmez ise ne olur ?

EÄŸer diÅŸ taşı temizlenmezse, diÅŸ etinde çekilme gözlemlenebilir. Bunun yanında daha ileri sorunlar da meydana gelebilir. ÖrneÄŸin çene kemiÄŸi kaybı yaptığı için diÅŸ eti çekilmesi, diÅŸlerin sallanması ve düÅŸmesi gibi durumlar ortaya çıkabilir.

Diş sıklıkla dişler temizlenmeli ?

DiÅŸ taÅŸları diÅŸ etine zarar vererek diÅŸ eti çekilmeleri ve rahatsızlıkları tekrar tekrar hastalara yaÅŸatmaktadır. Bunu engellemenin tek yolu ise 6 ay veya 1 senede bir tekrarlanması gereken diÅŸ taşı temizliÄŸidir.

Diyarbakır-Diş Eti Çekilmesi

Diş taşı temizliği fiyatı nedir ?

DiÅŸ taşı miktarı, diÅŸ lekeleri ve kemik kayıplarına göre farklı fiyatlar uygulanabiliyor. Net bir fiyat bilgisi almak ve tedavi hakkındaki ayrıntıları öÄŸrenmek isteyen kiÅŸiler, iletiÅŸim kanalları üzerinden ulaşım saÄŸlayabiliyor.

Diş taşı neden oluşur ?

Tükürükle sertleÅŸen bakteri yüklü plakların birikmesiyle oluÅŸur. KiÅŸiden kiÅŸiye deÄŸiÅŸse de genellikle altı ayda bir diÅŸ taşı temizliÄŸi yapılması önerilir. TemizlenmediÄŸinde diÅŸ çürüÄŸü, ağız kokusu, diÅŸ eti iltihaplanması ve hatta diÅŸ kaybı gibi ciddi sorunlara neden olabilir.

Diş taşı temizliği dişlerime zarar verir mi ?

Sanıldığının aksine diÅŸtaşı temizliÄŸi diÅŸ yüzeyine zarar vermez. Aksine diÅŸtaşı temizliÄŸi ile diÅŸ yüzeyindeki birikintilerin uzaklaÅŸtırlması ve diÅŸ ve kök yüzeyinde pürüzsüz bir yüzey elde edilmesi amaçlanır. DiÅŸtaşı temizliÄŸinin diÅŸ yüzeyine herhangi bir zararı olmadığı gibi, temizletilmemesi zamanla diÅŸ kaybına neden olur. Ä°lerleyen dönemde diÅŸ kaybına yol açabilecek durumlara sebebiyet vermemek adına diÅŸ taÅŸlarını temizletmek en doÄŸru olan davranıştır.

Diyarbakır-Diş Eti Hastalığı

Diş taşı temizliği sonrası nelere dikkat etmeliyim ?

Hasta diÅŸ taşı temizliÄŸi sonrasında en az 2 saat boyunca herhangi bir ÅŸey yememeli ya da içmemelidir. Ä°ÅŸlem sonrası özellikle ilk 24 saat sıcak ya da soÄŸuk içecek ya da yiyeceklerden uzak durulmalıdır. DiÅŸ taşı temizliÄŸi sonrasında diÅŸ etleri üzerinde sızıntı gibi durumlar oluÅŸması ve bunun yanında 2 – 3 gün kadar sıcak soÄŸuk hassasiyeti meydana gelmesi mümkündür.

Diyarbakır'da özel diÅŸ kliniÄŸi diÅŸ taşı temizliÄŸi iÅŸlemi ve detaylı bilgi almak için White Dental Clinic ile iletiÅŸime geçebilirsiniz.