KANAL TEDAVÄ°SÄ°

Diyarbakır Kanal Tedavisi

White Dental Clinic Diyarbakırda kanal tedavisi iÅŸlemlerinizi güven ile yaptırabilirsiniz!

Çürüyen diÅŸteki madde kaybının, pulpa dokusuna kadar dayanması sonucu diÅŸimiz canlılığını yitirir. Canlılığını kaybeden diÅŸ enfekte olur ve aÄŸrı yapmaya baÅŸlar. Kanal tedavisi de bu canlı doku olan pulpanın temizlenmesi ve dezenfekte edildikten sonra doldurulması iÅŸlemidir.
Kanal tedavisi hangi durumlarda yapılır?

• Gece aÄŸrı yapan, uyutmayan diÅŸlere,

• Sinirin açığa çıktığı büyük diÅŸ kırıklarda,

• Aşırı aşınmış, hassasiyet yapan diÅŸlere,

• Travma yada ortodontik tedavi sonrasında canlılığını yitirmiÅŸ diÅŸlere,

• Siniri ölmüÅŸ ve renk deÄŸiÅŸtirmiÅŸ diÅŸlere,

• Yemek yerken geçmeyen aÄŸrıyan diÅŸlere,

• Altında iltihap, apse olan diÅŸlere, kanal tedavisi uygulanır.

Diyarbakır-Kanal Tedavisi

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kanal tedavisi, diÅŸin merkezindeki küçük, iplik ÅŸeklinde olan dokunun, yani diÅŸözünün (pulpa) çıkarılma iÅŸlemine denir. Hasar gören, hastalanan veya ölen pulpa çıkarıldığında, geriye kalan boÅŸluk önce temizlenir sonra diÅŸ formatında ÅŸekillendirilerek tekrar doldurulur. Bu iÅŸlemle kök kanalı kapatılır. Çok uzun yıllar, hastalanan veya zarar gören diÅŸler çekilmek zorunda kalırdı fakat bugün, kanal tedavisinde, kaybedilecek durumdaki diÅŸler bile kurtarılabilmektedir.

Kanal tedavisi ağrılı bir işlem midir?

Bu tedavi yöntemi anestezi altında yapılan bir tedavidir, bu yüzden aÄŸrılı bir iÅŸlem deÄŸildir. Fakat bazı çok aÄŸrılı veya enfeksiyonlu diÅŸlerde antibiyotik tedavisi baÅŸlanması gerekebilir.

Diyarbakır-Diş Ağrısı

Kanal tedavisi yapılmış diş ağrır mı?

Tedavi sırasında diÅŸin canlı dokuları yani sinirleri alınmaktadır, bu yüzden kanal tedavisinin yapılmış olduÄŸu bir diÅŸ, dış uyaranlardan etkilenmemektedir. Tedavi sonrasında ilk birkaç hafta hafif aÄŸrı veya çiÄŸnemede hassasiyet olabilir çünkü diÅŸin de vücudumuzdaki her doku gibi iyileÅŸmek için zamana ihtiyacı vardır.

Kanal tedavisi sonrası nelere dikkat edilmeli?

Kanal tedavisi birden fazla seansta yapılacaksa, tedavi bitinceye kadar ilgili diÅŸi kullanmaktan kaçınılmalıdır.  Kanal tedavisi tamamen bitse bile iÅŸlemden sonra en az iki saat bir ÅŸeyler yenip içilmemelidir. Bir iki gün boyunca hassasiyet olabileceÄŸinden aşırı sıcak ve soÄŸuk içeceklerden kaçınmak hastaya rahatlık saÄŸlar. Ağız saÄŸlığı bakımı söz konusu olduÄŸunda, düzenli aralıklarla yapılan diÅŸ fırçalama, diÅŸ ipi ve antiseptik bir gargara kullanma gibi genel bakım kurallarının yanında, diÅŸ hekimini düzenli aralıklarla ziyaret etmek de önemlidir.

Kanal tedavisinin ömrü nedir?

Kanal tedavisi görmüÅŸ diÅŸin doÄŸal diÅŸinizden tek farkı içerisinde sinir ve damar bulunmamasıdır. Ä°yi uygulanmış ve sonrasında da hasta tarafından iyi bakılmış bir kanal tedavili diÅŸ ömür boyu ağızda kalabilir.

Yeni teknolojiler ve yöntemler sayesinde kanal tedavisinin baÅŸarısı neredeyse %100’e yaklaÅŸmıştır. Unutmamak gerekir ki implant ya da porselen köprüler kendi diÅŸinizin yerini tutmaz, eÄŸer diÅŸiniz kanal tedavisi ile kurtarılabiliyorsa mutlaka bir ÅŸansı hakeder.

Kanal tedavili diş neden kırılır?

Kanal tedavisi yapılan diÅŸin ömür boyu kullanımı mümkün olabildiÄŸi gibi kırılması da ihtimal dâhilinde görülüyor. Ä°çerisindeki pulpa alınınca diÅŸin beslenmemesi de bunu tetikleyebiliyor. Madde kaybı fazla olduÄŸu için kırılma ihtimalide artıyor. DiÅŸ kırığının diÅŸ etinin üzerinde olması durumunda kaplama yapılarak diÅŸin ömrü uzatılabiliyor. Ancak, diÅŸ eti içinden kırılan veya kaplama yapılamayacak kadar küçülen diÅŸlerin tedavisi mümkün olmadığından kırığın yerine göre gerekirse cerrahi müdahale ile kalan diÅŸ alınıyor ve yerine protez diÅŸ yapılıyor. En doÄŸru seçenek ise kanal tedavisi sonrası ilgili diÅŸe kaplama yapılmasıdır.

Başarısız kanal tedavisi belirtileri nelerdir?

Kanal tedavisi ile restore edilmiÅŸ diÅŸlerde bazen baÅŸarısız sonuçlar ve enfeksiyon belirtileri tekrar ortaya çıkabilmektedir. Bu tür durumlarda enfeksiyon tedavi edilmeden geliÅŸmeye devam ederse, potansiyel olarak bölgedeki diÄŸer diÅŸlere yayılabilir ya da vücudun diÄŸer bölgelerinde hastalığa sebep olabilir. Peki baÅŸarısız kanal tedavisi belirtileri nelerdir; basınca karşı duyarlılık, ÅŸiÅŸlik, sıcak ve soÄŸuÄŸa karşı hassasiyet, geçmeyen aÄŸrı, ödem.

Diyarbakır-Kanal Tedavisi-Fiyat

Kanal tedavisi tekrarı ( retreatment ) nedir?

Daha önce yapılan kanal tedavisinin herhangi bir sebepten dolayı baÅŸarısız olması durumunda kanal tedavisinin tekrar yapılması gerekir. Bu iÅŸleme Retreatment ( Kanal Tedavisi Tekrarı ) denir.

Kanal tedavisinin yenilenmesi gereken durumları kısaca ÅŸu ÅŸekilde özetleyebiliriz:

• Eski kanal dolgusunun iyi bir ÅŸekilde yapılmadığı görülen durumlar.

• Kanal tedavisinin bitiminden sonra dolgu ya da kaplama yapımının geciktiÄŸi ve kanalın kontamine olduÄŸu durumlar.

• Kanal tedavisinin üstündeki restorasyonun sızdırdığı ve bu sebeple kanal tedavisinin enfekte olduÄŸu durumlar.

• Önceki tedavide var olan lezyonun ya da kistin iyileÅŸmediÄŸi gözlenen durumlar.

• Kanal tedavili diÅŸte oluÅŸan yeni çürük ya da kırık sebebiyle kanalın yeniden enfekte olduÄŸu durumlar.

Flare Up nedir?

Endodontik retreatment vakalarının belki de en zorlayıcı kısmı olası bir flare up, yani alevlenme tablosudur. Hiç semptom vermeyen ancak kötü yapılmış kanal tedavilerinin yenilenmesi sırasında diÅŸteki mikroorganizmaların dengesi deÄŸiÅŸir. Bu denge deÄŸiÅŸimi sonucu bazı mikroorganizmaların sayısı artarken bazılarının azalır. Vücut bu yeni mikroorganizma dengesine adapte olana kadar belki de hiç aÄŸrısı olmayan diÅŸte aÄŸrı, ÅŸiÅŸlik ve sallanma gibi cevaplar verir. Bazı hastalarda ÅŸiÅŸlik yüzde de oluÅŸur. Flare up tablosunun tedavisinde öncelikle diÅŸ hekiminizin ya da endodontistinizin diÅŸe müdahalesi gerekir. EÄŸer gerekli görür ise antibiyotik reçete eder, bu antibyotiÄŸi düzenli kullanmak çok önemlidir.

Diyarbakır'da özel diÅŸ kliniÄŸi kanal tedavi iÅŸlemi ve detaylı bilgi almak için White Dental Clinic ile iletiÅŸime geçebilirsiniz.