DiÅŸ eti kanamalarını hafife almayın

DiÅŸ eti kanamalarını hafife almayın. DiÅŸ eti kanamasının bireyin saÄŸlığını tehdit etmesi, diÅŸ etlerinde aşırı derecede plak birikmesiyle baÅŸlar. Plak birikimi sonucunda ortaya çıkan diÅŸ taşı adı verilen yapışkan ve renksiz bakteri plağı, diÅŸ etlerinde iltihaplanmaya neden olur. DiÅŸ eti ve diÅŸleri destekleyici dokuları etkileyen periodontal hastalıklar iltihabi sorunlardır. Erken aÅŸamada tespit edildiklerinde kolayca tedaviye cevap verirler . Ä°lerleyen dönemlerde etkisini daha fazla arttırırlar.Bu vakalarda ileri derecede kemik erimelerine de rastlamak mümkündür. DiÅŸ kayıplarından % 70 oranında sorumlu olurlar. DiÅŸ eti kanaması en yaygın ÅŸekilde diÅŸ fırçalama esnasında kan görülmesi ÅŸeklinde fark edilir. DiÅŸ eti kanaması çoÄŸu zaman bir neden deÄŸil sonuçtur. Bu sonucu önleyebilmek için düzenli olarak bir uzmandan yardım almak gerekir. Günlük ağız ve diÅŸ bakımı düzenli olarak yapılmalı, buna ek olarak en az 6 ayda bir diÅŸ hekimi muayenesinden geçilmelidir.

diÅŸ.jpg

Diş eti hastalıklarının belirtileri nelerdir?

• ÅžiÅŸmiÅŸ diÅŸ etleri

• DiÅŸ eti kanaması

• Geri çekilen diÅŸ etleri

• Ağız kokusu

• GevÅŸemiÅŸ diÅŸler

DiÅŸ eti kanamalarında uygulanan periodontal tedavi diÅŸlerin çevresindeki sert ve yumuÅŸak dokulardaki hastalıkları iyileÅŸtirmek, bunların oluÅŸturduÄŸu etkileri gidermek için uygulanır. Bu yüzden kiÅŸilerin diÅŸ fırçalama, diÅŸ ipi kullanımı ve ara yüz fırçasıyla bakteri plağını uzaklaÅŸtırması, diÅŸ doktorunun da özel aletler kullanarak diÅŸ üzerinde olan birikintileri uzaklaÅŸtırması gerekir. DiÅŸ eti iltihaplarında erken aÅŸamada daha kolay çalışmalarla tedavi saÄŸlanmasına raÄŸmen, ileri aÅŸamalarda periodontal operasyon gerekli hale gelir.

Diş eti kanamaları hastalık belirtisi olabilir mi ?

DiÅŸ eti kanaması, diÅŸ etlerinde meydana gelebilecek hastalıkların bir belirtisi olsa da baÅŸka saÄŸlık sorunlarına baÄŸlı olarak da ortaya çıkabilmektedir. DiÅŸ eti kanamaları diÅŸlerin çok sert fırçalanması, diÅŸ ipinin çok sert kullanılması veya protezlerin yanlış kullanımı sebepleriyle meydana gelebilir. Bu ve bunun gibi günlük sorunların yanı sıra diÅŸ eti kanaması periodontitis, lösemi, vitamin eksikliÄŸi ve trombosit eksikliÄŸi gibi hastalıkları da iÅŸaret edebilir.

Diş eti kanamaları hastalık belirtisi olabilir mi ?

Diş eti kanaması tedavi edilmezse ne olur ?

DiÅŸ eti kanamasının ortaya çıkarabileceÄŸi sorunlardan en önemlilerinden biri de diÅŸ çürümesidir. DiÅŸ etleri, diÅŸi besleyen ve dayanıklılık kazandıran bir yapıdır. DiÅŸ etlerinin kanaması ise diÅŸlerin direncinin azalmasına neden olduÄŸu için bu beslenememe durumu ileride çürüÄŸe neden olabilir.

diÅŸ.jpg

Diş eti kanamaları nasıl tedavi edilir ?