ORAL DÄ°AGNOZ VE RADYOLOJÄ°

Diyarbakır Diş Hekimi Muayanesi

White Dental Clinic Diyarbakırda alanında uzman hekimlerimize diÅŸ muayanesi olabilir ideal ve doÄŸru çözümler bulursunuz!

Oral Diagnoz; hastanın ağız bölgesine ait röntgenlerin incelenmesi ve detaylı bir ağız içi muayenenin yapılmasını takiben yapılan teÅŸhis koyma iÅŸlemidir. Radyoloji ise; ağız içi hastalıklarının özellikle diÅŸ ve çene kemiÄŸi gibi sert doku ile ilgili olanların- teÅŸhisinde en büyük yardımcı, dental radyografiler yani diÅŸ filmleridir.

DiÅŸ HekimliÄŸinde baÅŸarılı tedaviler için öncelikle tam bir muayene yapılması,
hasta ÅŸikayetlerinin çok iyi deÄŸerlendirilmesi, tedavi planlamasının doÄŸru yapılması gereklidir. Bu aÅŸamaların bir ya da ikisinin eksik olması yapılacak tedavinin baÅŸarısızlıkla sonuçlanmasına neden olur. DoÄŸru tanı koymak ve doÄŸru tedavi planlaması yapabilmek yeterli bilgi ve tecrübe ister. KliniÄŸimizde uzun yılları içine alan tecrübeleri ile alanında uzman hekimler bizzat hastalarını muayene ederek, ortak bir kararla en doÄŸru ve gerekli olan tedavi planlamasını yapmaktadırlar.
Bu aÅŸamalardan geçen hastalarımız daha sonra ilgili kliniklere sevk edilirler.

DoÄŸru diÅŸ muayenesi için ne gereklidir?

Diyarbakır-Diş-Muayane

Muayenenin ilk aÅŸamasında hastalarımıza genel saÄŸlıklarıyla ilgili herhangi bir sorunları veya doktor kontrolünde olmalarını gerektiren bir hastalıkları olup olmadığı sorulur. Bu genel saÄŸlıkla ilgili hikayenin detaylı olarak sorgulanması hastalarımızın diÅŸ tedavileri sırasında ortaya çıkabilecek komplikasyonlara karşı, diÅŸ hekiminin gerekli tedbirleri alması açısından çok önemlidir. Tedaviler sırasında yapılacak uygulamalar ve kullanılacak ilaçların seçimi hastalarımızın saÄŸlığına uygun olarak muayene esnasında edinilen bu bilgiler doÄŸrultusunda düzenlenir.
  Muayenenin ikinci aÅŸamasında hastalarımızdan gerekli radyografiler istenir. Radyolojik muayene oral diagnoz hekimimiz tarafından tamamlandıktan sonra hasta için uygun olan en iyi tedavi planı belirlenir. Hastalarımıza hazırlanabilecek bu tedavi planı ile ilgili deÄŸiÅŸik alternatifler, avantaj ve dezavantajları ile detaylı olarak anlatılır.
  Ä°yi bir muayene ve tedavi planı yapılmadan baÅŸlanan tedaviler baÅŸarısızlıkla sonuçlanacağı gibi uzun ömürlü olamaz ve hastanın saÄŸlık, zaman ve ekonomik kaybına sebep olabilir.

Dijital panaromik çene röntgeni, çenelerin, tüm diÅŸlerin, çene ve diÅŸlerdeki birçok rahatsızlığın tek bir filmde görülmesini saÄŸlayan röntgen filmleridir. White Dental Clinic te rutin olarak son teknoloji dijital röntgen cihazları kullanılıyor olup hastalarımız talep ederlerse dijital ortamda paylaşım yapılabiliyor.

Avantajları

• DüÅŸük Radrayson

• Kısa Ä°ÅŸlem Süresi

• Verilerin Depolanabilmesi

• Mevcut Verilerin Hastalar ile Paylaşılabilmesi

Dijital diÅŸ röntgeni nedir?

Diyarbakır-Diş-Röntgen

Panoramik diÅŸ röntgeni neden gereklidir?

Panoramik röntgen aÄŸzın tamamını tek bir resimde gösterdiÄŸinden, diÅŸ çürüklerinin görünmesi için gereken tüm ayrıntıyı verir. Bu sayede, kemik anomalileri ve kırıklar, kistler, gömülü diÅŸler, enfeksiyon ve tümör gibi problemlerin tanısının konulmasına yardımcı olur. Bu sorunların herhangi birinden ÅŸüphelenen bir diÅŸ hekimi, panoramik diÅŸ röntgeni çekmeyi tercih edebilir. DiÅŸ hekimi bu görüntüleme yöntemini, diÅŸ teli (braket), implant ve protez (takma diÅŸ) gibi tedavi planlamalarını yaparken veya aşırı agresif fırçalamadan aşınan diÅŸleri tedavi etmede kullanılan ürünleri tavsiye etmeden önce de kullanabilir.

Diyarbakır-Panaromik-Röntgen

Panoramik diÅŸ röntgeni nasıl çekilir?

DiÅŸ kliniÄŸimizde bulunan panoramik röntgen cihazının baÅŸ yerleÅŸecek kısmına çene konur ve bu halde iki ince aparat başı çevreler. Gerekli ayarlamalar yapıldıktan sonra hastanın başının etrafında dönen bu cihaz aldığı görüntüleri bilgisayara gönderir. Bu ÅŸekilde gereken görüntüler alınmış olur.

Panoramik diÅŸ röntgeni gerekli midir?

Ağız ve diÅŸ hastalıklarında erken teÅŸhis konulup tedavi planlaması yapıldığı ve tedavi edildiÄŸi gibi diÅŸ hekimliÄŸinde de hastalığı erken teÅŸhis etmede ve önlem almada panoramik röntgen çekimi faydalı olacaktır. Kist veya tümörden ÅŸüpheleniliyorsa görüntüleme iÅŸleminin yapılması gerekecektir. Buna ilaveten cerrahi iÅŸlemler öncesinde de panoramik röntgenlerin çektirilmesi gerekir. Hatta cerrahi iÅŸlemlerinde panoramik röntgen yeterli gelmiyorsa dental tomografi de uygulanabilir.

Panoramik diÅŸ röntgeni radyasyon oranı nedir?

Periapikal radyografi olarak adlandırılan bir adet küçük diÅŸ filminin ise iyonize radyasyon doz miktarı yaklaşık; 0.001 mSv ve panoramik radyografinin ise 0.003 mSv’tir. Bu günlük hayatımızda karşılaÅŸtığımız arka plan radyasyonu olarak bilinen; radon gazı, endüstriyel atıklar, uzay ve yeryüzünden kaynaklanan radyasyon ile kıyaslandığında yaklaşık olarak periapikal radyografiler için günlük 7 saatlik, panoramik radyografiler için ise ortalama 2 günlük doÄŸal radyasyon miktarına eÅŸ deÄŸerdir. BaÅŸka bir deyiÅŸle 5 saatlik bir uçak yolculuÄŸunda, bir panoramik radyografiden alınan radyasyon dozuna neredeyse denk miktarda radyasyon alınmaktadır.

Diyarbakır'da özel diÅŸ kliniÄŸi muayene ve detaylı bilgi almak için White Dental Clinic ile iletiÅŸime geçebilirsiniz.